Dvě elektrokola v jednom
Elektrokolo s nízkým nástupem je disciplína sama pro sebe, a i když se to nezdá, prochází v posledních letech mohutným vývojem. Už to nejsou pouze elektrokola do města pro snadné nastupování a vlažné tempo opatrných a konzervativních jezdců. Lze na nich totiž zažít i nějaké to dobrodružství. Ukazuje se, že koncepce monotube rámu s jednou mohutnou trubkou je mezi zákazníky žádaná, a tak se na ni zaměřují všichni významní výrobci. Takováto elektrokola s civilním vzhledem, ale všestrannými schopnostmi nabízejí svým majitelům univerzální využití, vzpřímený posed, dostatek komfortu a zároveň všechny atributy kola pro rekreaci anebo cykloturistiku. Toto všechno má i námi testovaný model KTM Macina Aera 271 LFC.
E-BIKE PRO KAŽDÝ DEN
Jeho typickým znakem je absence horní rámové trubky, kterou nahrazuje mohutné zpevnění v dolní části spolu s robustní hlavní šikmou rámovou trubkou. Rakouská značka KTM je jedním z lídrů oboru a kromě prémiových strojů pro sportovce a adrenalinové jezdce nabízí širokou škálu kvalitních elektrokol pro každodenní využití. No a právě tento koncept hybridních monotube e-biků je u KTM nesmírně populární a úspěšně se prodává již několik let. Model Aera 271 LFC je vrcholným zástupcem této řady a nabízí kvalitní zpracování, prémiové komponenty, plnou výbavu se spoustou doplňků a také do posledního detailu promyšlenou ergonomii. Na hliníkovém rámu je mnoho zajímavých detailů a konstrukčních řešení, kterými výrobce docílil požadované pevnosti, integrace motoru i baterie a také optimální geometrie.
ŠPIČKOVÝ MOTOR
O pohon se stará špičkový motor Bosch CX s 85 Nm točivého momentu. Stejný motor najdeme i na horských elektrokolech nejvyšších tříd a ani KTM Aera není ochuzena o automatický režim motoru, jenž pomocí senzorů vyhodnocuje styl jízdy a sílu vloženou do pedálů a podle toho moduluje výkon motoru. Baterie je ukryta v hlavní rámové trubce a pro nabíjení může zůstat uložena v elektrokole, anebo ji pohodlně a jednoduše vyjmete a můžete dobíjet v bytě nebo v kanceláři. Akumulátor má zvýšenou kapacitu 625 Wh, což dává elektrokolu předpoklady ke zdolání třeba i stokilometrového výletu v členitém terénu. Zkrátka tu najdeme to nejlepší pro náročné zákazníky, které si prémiová značka KTM patřičně rozmazlila a nastavenou laťku kvality nehodlá snižovat.
FUNKCE & KOMFORT
Výbava v sobě spojuje požadavky na perfektní funkci, dlouhou životnost a komfort. Nechybí gripy Ergon, gelové sedlo Lookin, kovové blatníky a nosič od značky Racktime se zacvakávacím systémem SnapIt pro snadné uchycení jakékoli brašny. Osvětlení vpředu i vzadu je napájeno z baterie a garantuje pasivní bezpečnost v provozu a také bezpečnou jízdu v noci, klidně i v úplné tmě. Co se týká mechanických komponentů, je zde osvědčené Shimano Deore, dále brzdy Tektro, vzduchová vidlice Suntour a výplety od DT Swiss. Tento stroj v podstatě nemá slabé místo a funguje za všech okolností – ať už s ním plánujete dennodenní řeholi a dojíždění do práce za každého počasí, anebo třeba jen víkendové výlety a toulání krajinou.
JEZDI JAKO KRÁL!
Během testovacích jízd nás velice překvapilo, že i v „královské“ a hodně napřímené pozici za vyvýšenými řídítky se dá s e-bikem velmi dobře manévrovat, jezdit po lesních cestách a pěšinách nebo zdolávat přiměřené sjezdy i výjezdy v terénu. Stačí se pohodlně usadit a geometrie e-biku spolu se silným motorem Bosch si poradí s každou nástrahou. Hmotnost je optimálně rozložená a těžiště je nízko, přední kolo nemá tendenci se zvedat ani při maximálním záběru do kopce. Kola o průměru 27,5“ jsou dobrou volbou, protože dobře jedou po rovině, ovšem stejně tak nabízejí dobrou manévrovatelnost a obratnost. Široké pláště s terénním vzorkem drží na podkladu a současně utlumí jemné nerovnosti. Představte si, že střídáte terén i silnici, cyklostezku i dlážděné uličky ve městě, a to všechno v maximálním komfortu, s dokonalým rozhledem a bez únavy a bolesti zad. Stojí za to vyzkoušet!
Více informací o tomto modelu najdete zde:
https://kolonaoperak.cz/produkt/ktm-macina-aera-671-oak-blackorange-predobjednavka-56/
Převzato a upraveno z magazínu Electric Bike Action (www.electricbikeaction.cz)
Text: Ondřej Vysypal, foto: Mike Koukal